donderdag 24 maart 2016

Gezelligheid!

Door Esmée 

De eerste vijf weken zitten er al weer op! De tijd gaat nog best snel terwijl ik hier voor mijn gevoel pas twee weken ben. We hebben al zoveel leuke en bijzondere dingen meegemaakt, zoals de excursies naar het Israël Museum en The City of David.

Het schooltje waar ik help heet Little Hearts. De leeftijd van de kinderen in het klasje is 2 tot 3 jaar. De kinderen zijn allemaal van verschillende afkomsten, wat het ook leuk maakt, want die kinderen gaan leuk met elkaar om. Ook zitten er twee Nederlandse kinderen in het klasje, dus ik kan gewoon lekker Nederlands praten. :) Deze week is het Poerimfeest. Het feest is afkomstig van het verhaal over Ester en Mordechai. Op de school waren ze de afgelopen paar dagen bezig met het feest. De kinderen kwamen op maandag in hun pyjama's naar school. Dinsdag hadden ze allemaal een leuk kostuum aan, bijvoorbeeld een prinses, Elmo of Spiderman. De kinderen gaven elkaar ook een kado, met allemaal lekkernij. Mijn gezicht hadden ze geschminkt als leeuw. Eén meisje zei dat ze me alleen vandaag (dinsdag) eng vond, omdat ik er uit zag als een leeuw. :)

In die aantal weken dat we hier zijn, hebben we al twee keer een NEM-avond gehad. Dan komen de mensen die hier via de NEM zijn uitgezonden, allemaal samen op de derde donderdag van de maand. En afgelopen donderdag (18 maart) hadden we weer zo'n gezellige avond. De nieuwe directeur kwam ook langs. Het was zeker leuk om hem te ontmoeten, hij vertelde ook in het kort hoe hij bij de NEM terecht is gekomen. Een gedeelte van de avond ging over de twee tantes, die in het zonnetje gezet werden. Ze hielden ook een leuke presentatie over zichzelf, over hoe ze bij de NEM gekomen waren.


2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Esmee wat een mooi stukje heb je geschreven over je belevenissen in Israel. We wensen je nog een hele mooie en gezellige tijd toe met die kinderen en de andere groepsleden.
    Groetjes Hendrik en Tineke

    BeantwoordenVerwijderen